2012. december 3., hétfő

gyurma keményítőből és szódabikarbónából....

nem oly régen találtam egy csodás fotót és egy fantasztikusan egyszerű gyurma  receptet a neten...

rengeteg csodásnál csodásabb képpel találom magam szemben naponta a neten, de ebből valahogyan mindig erősen szelektál az agyam, hogy mi marad meg
ez megmaradt, mert pofonegyszerű és nagyon szép
én évekig végtelenül nagy híve voltam a sógyurmának, nagyon sok gyerekkel nagyon sokat csináltuk, még aktív "népművelő" korszakomban:), adventi koszorútól kezdve gyertyatartóig és ajándékkísérőkig mindent, de bizony gyakran szárítás közben megduzzadt.


ezzel a most készült gyurmával nincs ilyen gond, nagyon szép egységes és sima felületet ad, szóval klassz:)
íme a recept:
Hozzávalók:
- 300 g szódabikarbóna /egy bögre/
- 75 g kukoricakeményítő /fél bögre/
- 150 ml meleg víz /kétharmad bögre/

összekever, tűzhelyre fel, én kb. 2-3 percig főztem, aztán klasszul besűrűsödött, némi idő és hűlés után folpackba csomagoltam, fél óra múlva pedig már dolgoztunk is vele.

ebből az adagból egy nagy tepsinyi apró dísz készült és egy nagyobbacska rénszarvas...:)

íme a fotók:






jó munkát hozzá mindenkinek:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Népszerű bejegyzések